Jak ożywić stronę, aby zwiększyć wzrost gospodarczy




Jeśli sprzedajesz jakikolwiek produkt lub usługę, pozyskiwanie potencjalnych klientów i przekształcanie ich w lojalnych klientów ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. W idealnej sytuacji każdy pozyskany przez Ciebie ołów szybko przejdzie przez ścieżkę sprzedaży i pokocha Twój produkt oraz zbuduje ufną i trwałą relację z Twoją marką. Niestety tak się nie dzieje i nieuniknione jest, że nie wszyscy twoi potencjalni klienci są kwalifikowanymi potencjalnymi klientami, a część Twoich potencjalnych klientów po prostu spadnie gdzieś na etapach sprzedaży rurociągu sprzedaży. Istnieje wiele powodów, dla których może to nastąpić. Nie mogą to być te najlepsze oferty, które potrzebują lub mogą skorzystać z Twojej usługi lub produktu, skontaktowano się z nimi w niewłaściwy sposób, używając niewłaściwej platformy (tj. Sprzedawca skontaktował się z nimi za pośrednictwem telefonu zamiast za pośrednictwem poczty e-mail lub mediów społecznościowych lub vice versa) lub było za mało lub za dużo działań następczych, w wyniku czego potencjalni klienci albo zapomnieli o produkcie lub usłudze, albo denerwują się nadmiernym kontaktem. Czasami zasięg sprzedaży był po prostu wykonywany w niewłaściwym czasie, gdy klient jest zainteresowany produktem lub usługą, ale z powodu okoliczności nie jest w stanie lub nie jest zainteresowany dokonaniem zakupu w tej chwili.

Wyżej wymienione wskazówki są przykładami martwych przewodów, zwanych także zimnymi przewodami lub złymi przewodami. Są to linki, które utrudniają sprzedawcom wejście do ścieżki konwersji i ostatecznie przekształcenie się w klientów konwertujących. Dzięki martwym tropom wielu sprzedawców odnotowuje, że w późniejszym terminie zajmie się ich kontynuacją. Jednak inni sprzedawcy natychmiast odrzucają martwych klientów i nie przejmują się ich kontynuowaniem, ponieważ jest oczywiste, że nie są zainteresowani i nigdy nie będą zainteresowani produktem lub usługą. Problem z obydwoma typowymi podejściami do martwych leadów polega na tym, że firma ostatecznie traci na potencjalnych nabywcach i lojalnych klientach.

Żaden ołów nie powinien być łatwo „porzucony”. Z tego samego powodu firma nie powinna więcej czasu i energii wkładać w martwe przewody, które wyraźnie nie poruszyłyby się ani nie doprowadziłyby do konwersji ołowiu.

Jak ożywić martwych tropów?

Szukaj możliwości ponownego połączenia

Dzwonienie lub wysyłanie wiadomości e-mail nagle z nieoczekiwanego może działać dla niektórych martwych klientów, którzy po prostu zapomnieli o produkcie, usłudze lub marce lub którzy byli zainteresowani tym, co Twoja firma ma do zaoferowania w przeszłości, ale skontaktowano się z nami zły czas, to pozornie przypadkowe „ponowne połączenie” może być szybko i łatwo zignorowane przez inne martwe przewody.

Zamiast wyglądać na zdesperowanego lub podejrzanego w nagłym wysiłku „ponownego połączenia”, dlaczego nie szukać okazji i powodów do kontynuacji z martwym tropem?

Dwie z takich możliwości to sytuacja, w której firma wychodzi z nowym lub zaktualizowanym produktem lub usługą, które przyniosłyby korzyści martwemu liderowi i kiedy nastąpiła znacząca, pozytywna zmiana w życiu lidera i można wyciągnąć proste „gratulacje”.

Ważne jest, aby „ponowne połączenie” dotyczyło ołowiu, a nie tego, co sprzedaż zrobi dla Twojej firmy. Kiedy martwy przywódca widzi, że zwracasz uwagę na to, co dzieje się w ich życiu, a kiedy twoja firma myśli o nim, kiedy wychodzi nowy produkt, powstaje zaufanie, a twoja marka będzie bardziej prawdopodobna.

Zmień swoją procedurę kontaktową

Jeśli docierasz do martwego przewodnika w tych samych dniach o tej samej porze i nie przechodzisz, może istnieć wiele powodów, dla których Twoja wiadomość pozostaje bez odpowiedzi. Martwy przewodnik może naprawdę nie interesować się tym, co masz do zaoferowania i ignorować połączenia i e-maile. Może to również oznaczać, że docierasz do nich w czasie, który nie jest dla nich wygodny.

Spróbuj zmienić czasy i dni, w których dzwonisz, aby sprawdzić, czy robisz postępy. Zainteresowany martwy trop w końcu do ciebie wróci.

Segment i kierowanie treści

Twoja firma prawdopodobnie wykorzystuje CMS, który umożliwia segmentowanie potencjalnych klientów. Większość firm oddziela swoje martwe przewody od innych rodzajów potencjalnych klientów. Segmentowanie potencjalnych klientów pomaga tworzyć określone, ukierunkowane treści, które mają być wysyłane do odpowiedniej kategorii potencjalnych klientów. Jeśli wysyłasz tę samą treść do swoich martwych leadów, co do innych potencjalnych klientów, którzy znajdują się w różnych częściach ścieżki sprzedaży, wiadomości nie powiodą się. Martwi klienci mogą być oporni lub niechętni inwestowaniu w Twój produkt, usługę lub markę. Twoja marka nie jest w centrum uwagi. Nie będą zainteresowani Twoim e-biuletynem, w którym mówisz o tym, jak wspaniale będą wyglądać Twoje produkty. Dla martwego przewodnika musisz zbudować z nim relację. Dostosuj swoje martwe wiadomości przewodnie, tak aby skupiały się na konkretnej osobie lub jej działalności oraz na tym, jak Twoja marka ma na uwadze swój interes.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Część 1: Rozwijaj swoją działalność i prowadź SEO

9 faktów, które pokazują filmy stają się coraz bardziej widoczne w SERP